Diversity & Inclusion
Strategické zaměření na rozmanitost a inkluzi je nezbytné pro dlouhodobý úspěch Sandoz. Jde jednoduše o dobrý obchod. Rozmanitost znamená, že máme zaměstnance, kteří přinášejí celou řadu zkušeností, zázemí a přístupů k naší práci. To nám umožňuje poskytovat našim pacientům a zákazníkům ta nejkreativnější a nejefektivnější řešení a umožňuje nám přilákat ty nejlepší talenty. Zavázali jsme se k všeobjímající rozmanitosti, pokud jde o státní příslušnosti, rasy, etnický původ, pohlaví, sexuální orientaci a vyznávané náboženství – inkluze je zahrnuta ve všem, co děláme.
Náš přístup
Strategický směr a odpovědnost
Od roku 2008 je pro Sandoz hlavní řídící silou v oblasti rozmanitosti a začlenění Rada pro globální rozmanitost a inkluzi. Zabývá se tématy jako je rozmanitost talentů, budování inkluzivní kultury a identifikování marketingových příležitostí tak, aby sloužily různým pacientům, kterým se nedostává dostatečné péče a pomoci. Rada pro globální rozmanitost a inkluzi formuluje konkrétní případy podnikání kde je zachována rozmanitost a pomáhá nastartovat některé z našich nejdůležitějších oblastí , ve kterých má společnost Sandoz vůdčí roli v přijímání zaměstnanců, školeních, mentoringu a rozmanitých programech po celém světě i na některých klíčových lokálních trzích.
Založením Rady pro globální diverzitu a inkluzi jsme vytvořili síť dalších rad pro diverzitu a inkluzi na mnoha našich klíčových trzích, v řadě zemí. Pracují lokálně s podporou svých manažerů, aby vizi rozmanitosti zahrnuli do reálné praxe a ujistili se, že naše metody pomáhají zaměstnancům a pacientům.
Abychom mohli měřit míru našeho pokroku v oblasti lidské rozmanitosti, vyvinuli jsme celosvětovou skórkartu, která hodnotí lokální stav v jednotlivých zemích a přináší ambiciózní cíle. Máme v každém státě regionálního manažera, který je zodpovědný za úspěch tohoto úsilí.
Být nejlepší vyžaduje přitahování toho nejlepšího
Naší vizí je abychom se stali vůdčí společností v oblasti generických léků tím, že rozvíjíme inkluzivitu, vysoce výkonné pracovní prostředí, které si cení lidské rozmanitosti. Naší strategií je využít naše úsilí při hledání nových zaměstnanců z celého světa, abychom vytvořili “pipeline” talentovaných kandidátů s opravdu rozmanitým zázemím v 160 zemích světa, ve kterých působíme. Přitáhnutí a udržení různých talentů nám dává klíčovou konkurenční výhodu v globálním boji o talenty.
Podpora spolupracovníků, aby dosáhli plného osobního potenciálu
Nepřejeme si jen najít ty nejlepší zaměstnance. Chceme se ujistit, že všichni zaměstnanci dostávají potřebné vedení a zdroje, aby dosáhli svého plného potenciálu. Vytvořili jsme iniciativy v oblasti rozvoje vedení , abychom naše spolupracovníky mohli na této cestě podpořit. V roce 2010 jsme v Sandoz zahájili sdílení zkušeností s vedením lidí, které zajišťuje průběžné vedení a školení pro další generace vůdců ve společnosti. V roce 2011 jsme zahájili program Ženy @Sandoz který identifikuje a rozvíjí naše ženské talenty. Nedávno jsme zveřejnili informace o naší nové síti zaměstnanců, Globální ženy ve vedení (Woman in Leadership), který ženám na všech úrovních nabízí podporu profesního rozvoje a nástroje k vytvoření profesionálních vztahů.
Budování kultury inkluze – firemní priority a osobní zodpovědnost
Naším cílem je poskytovat cenově dostupné a fyzicky přístupné léky pro pacienty po celém světě. Sandoz vyžaduje, aby se na tomto zásadním cíli zúčastnili všichni jeho zaměstnanci. Od všech se proto očekává, že se zúčastní poradenství, přijímání nových lidí i podpory svých kolegů. Všichni zaměstnanci mají povinnost se k sobě chovat s úctou a respektem – od nejnovějšího zaměstnance, až po ty služebně nejstarší kolegy. Za tímto účelem jsme vyvinuli školení Inkluzivního vedení firmy, programu, který se zaměřuje na význam inkluzivního řízení za účelem vybudování a udržení vysoce výkonné firemní kultury.
Kromě školení lidí jsme se zaměřili také na zvyšování informovanosti a prosazování rozmanitosti a inkluze prostřednictvím čtvrtletních newsletterů, dále zaměstnaneckého časopisu Connect a také globálních setkání na “firemní radnici”. Od roku 2011 jsme začali vydávat globální výroční zprávu Diverzita a inkluze, která upozorňuje na naše programy a iniciativy z celého světa. Od roku 2008 jsme konečně začali vnímat úspěchy s výroční cenou Sandoz za Diverzitu a inkluzi. Tyto ceny jsou uděleny tomu týmu a jednotlivcům, kteří významně přispívají k podpoře rozmanitého a inkluzivního pracovního prostředí společnosti Sandoz.
Řízení obchodních výsledků využitím diverzity na trhu
Investováním prostředků do porozumění skupinám našich pacientů a pochopení jejich různorodých potřeb, může Sandoz lépe dosáhnout svého poslání, zvyšování globálního přístupu pacientů k vysoce kvalitním, cenově dostupným lékům. Místní marketingové programy Diverzity a inkluze pomáhají zajistit, že se dostaneme k takové populaci pacientů, která by za normálních okolností chyběla v tradičním výzkumu trhu. K dnešnímu dni jsme vyvinuli marketingové programy Diverzity a inkluze v Belgii, Brazílii, Číně, Egyptě, Indii, Itálii, Jižní Africe, Kanadě, Německu, Rakousku, Rusku, Slovinsku, Turecku a Spojených státech.
Je již zřejmé, že máme znalosti, dovednosti a celosvětový dosah jak být úspěšní. Teď budujeme kulturu, která vychází z co nejširšího spektra nápadů, zkušeností a perspektiv. Při pohledu do budoucna se naše firemní kultura snaží naplno rozvinout svou rozmanitost a podpořit každého člena našeho týmu, aby byl úspěšný. Tento společný závazek opravdu dělá společnost Sandoz tou nejlepší, jaká může být.